A
szófelhő jól alkalmazható bármelyik tanórán, sőt házi feladatként is.
Gimnáziumban biológia órán, például egy-egy állatcsoport témakör elején egy
közös osztályszintű asszociációs feladatként, hogy a korábbi ismereteiket
felidézzék. Mint, ahogy a mintapéldámban is a hüllőkről. A feladatot, ha
mindenki előtt van számítógép, lehet közösen is végezni és mindenki beírja,
amire emlékszik, azonban ha csak a tanárnak van lehetősége a szavak beírására,
akkor minden tanuló neki mondja az ötleteket. Nekem ez a megoldás azért is
tetszik jobban, mert így mindenki hallja az összes ötletet. Hasonlóképpen lehet
elkészíteni kémiai órán is egy szófelhőt, pl. egy tanulandó kémiai elemről. Az
elkészült szófelhőt érdemes mindenkihez eljuttatni, hogy a tanulásban segítse a
diákokat. A szófelhő azonban alkalmazható ismétlésként is. Lehet csoportos
feladatot adni a diákoknak, pl. egy verseny formájában. Egy adott tananyag
lezárásaként kiscsoportokban csinálhatnak a diákok egy szófelhőt, és a cél,
hogy minél több különböző szót írjanak. Továbbá kiadhatjuk a szófelhő készítést
egyéni, illetve csoportos házi feladatnak is. A házi feladatban a diákok maguk
választhatják meg a szófelhő címét, témáját, de minden egyes szót és a címet is
meg kell indokolniuk, és minden csoporttagnak ugyanannyi, pl. 5 szóval kell
bővíteni a szófelhőt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése