Kedves Olvasók!
Halmy Réka vagyok, az Eötvös Loránd Tudományegyetem
harmadéves hallgatója. Biológia-kémia osztatlan tanári szakra járok egy kedves
gimnáziumi tanárom példáját követve.
1994 novemberében születtem Budapesten és azóta is itt, Budapesten
élek a családommal. Iskolába a Farkasréti Általános Iskolába jártam, majd a
Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumba. Tanulmányaim során nagyon sok, példát
mutató pedagógussal találkoztam, de édesanyám és három dédnagymamám is
pedagógusok voltak, ezért azt remélem, ez a véremben van. Azt gondolom, sok
olyan tulajdonságom van, ami egy pedagógust segíthet a munkája során. Nagyon
oda tudok figyelni az emberekre, főleg azokra, akikért felelős vagyok, és
érzékeny is vagyok rájuk. Együtt érző vagyok, és úgy gondolom, könnyen bele
tudom képzelni magamat mások helyzetébe, és így könnyebben megtalálom a
megfelelő módját a segítésnek.
Nagyon szeretek gyerekekkel lenni, habár fiatalabb koromban
erre nem sok lehetőségem volt, hiszen én vagyok a legfiatalabb a családban.
Sokáig féltem is, hogy nem tudok majd a nálam sokkal fiatalabbakkal igazán jó
kapcsolatba kerülni, de az utóbbi pár évben pozitív tapasztalataim voltak. Két
éve, egy évig korrepetáltam egy, akkor negyedikes kislányt matematikából
hetente egyszer vagy kétszer egy-másfél órában. A kislány jegyeiben meglátszott
a javulás és a fejlődés, továbbá jóleső és megerősítő visszajelzés volt az is,
hogy hiányoztam kis tanítványomnak, ha egyszer-egyszer nem tudtam találkozni
vele.
Tavaly szeptemberben pedig egy hatodikosokból álló
hittancsoport vezetésébe kapcsolódtam be egy barátom mellé. A csoportot hárman
vezetjük heti rendszerességgel, egy velem egykorú fiúval és egy felnőtt hittan
tanárnővel. Alkalomról alkalomra kell készülnünk játékokkal, beszélgetéssel
különböző témákban, ami a korosztályukhoz illik. Leginkább talán a
kreativitásom fejlődött, de sokat javult a bátorságom is, hogy ki tudjak állni
mások elé beszélni. Megtanultam, hogyan kell programot szervezni gyerekeknek és
azt is hogyan találjam meg velük a közös hangot. Habár ők fiatalabbak, mint a
gimnazisták, akiket én tanulmányaimat befejezve tanítani szeretnék, de jó
tapasztalatnak tartom az elmúlt egy évet. Különösen azért is, mert idén is velük
maradtam, és továbbra is vezetem a kis csoportot, terv szerint még jó néhány
évig.
A korrepetálás és csoport vezetés mellett nyaranként részt
szoktam venni gyerektábor szervezésben. Idén nyáron másik 20 fiatallal volt a
gondunkra bízva egy hétig 80 hetedikes és nyolcadikos gyermek, de kiemelten
voltunk felelősek 8 fiúra és lányra vegyesen a barátommal. A másik húsz
fiatallal olyanok voltunk, mint egy iskolában a kollégák, és mi is
összegyűltünk rendszeresen (minden este), hogy a gyerekekről diskuráljunk és
megbeszéljük, mik történtek aznap és átbeszéljük a másnapi teendőket. Napi 24
órában voltunk a táborozókkal, mert velük is aludtunk, étkeztünk stb., ami egy
részről nagyon fárasztó volt, más részről pedig nagyon élveztem. Külön kihívás
volt a számomra, hogy egy gyengébb képességű fiú, és egy roma kislány is volt a
nyolc rám és a társamra bízott gyerekek között, de minden gond nélkül alakult.
Mi ugyanakkora szeretettel fordultunk mind a nyolcuk felé, ezért a
csoporttársaik se közösítették ki őket, és a tábor végére nagyon össze is
barátkoztak. Ebben a táborban találkoztam először kissé hátrányos helyzetű
gyerekekkel, és ugyan még nem gondolom, hogy máris hatalmas tapasztalatokra
tettem szert, de az első lépést megtettem, és tanultam belőle.
Az idei táboron kívül más táborokban, például néptánc táborokban
is részt vettem, ahol mint minden idősebbnek nekem is oda kellett figyelnem a
kisebbekre és segíteni őket, ha szükség volt rá.
Összességében azt gondolom, szerencsés vagyok, hogy kaptam
lehetőségeket, hogy kipróbáljam magamat, mint pedagógus, és ezekből a
lehetőségekből sokat tanultam, de látom, például édesanyám, hogy még sok
mindent kell tanulnom és megtapasztalnom, és hogy a tanulás az egész tanári
pályám alatt végig fog kísérni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése